devamı...
Hüsniye hanım: şimdi bu insanlar hava sıcak olunca çekilir biz seninle iki kişi rahat rahat insanlan dokunmak istediği yere (HACERÜL ESVED’e)dokunuruz dedi. İkinci kata çıktık yeşil ışıgın üstünden kabeyi seyretmeye başladık. Biz kabenin çecresinin tenhalaşmasını beklerken ikinci hat bile tavaf edenleri almaz oldu.bayan polis gelip yallah yallah haram,tavaf yeri dedi.biraz daha geriye çekti bizi.kabeyi seyretmeye ordan devam ettik.telefonla anamı aradım.konyada ki doktor damadımızı aradık.dünyanın kalbi kabe’den konya ya selam deyince sürpriz gibi oldu.onlarda 4 gün sonra kabeye geleceklerini söyledi.memnuniyetlerini arz ettiler.kabede buluşmak üzüre deyip selamlaşıp telefonumuzu kapattık.Mekkede kaldığımız otel köprütül ravza cad. Şişe semtinde Yusuf nazirinin (fındık9)oteli 9noludayız.otelde 6 kafile var.1950 kişi civarında hacı var.istanbul 5 kafile bşk Selami Özcan İzmir 2.kafile başkanı celil karaca İzmir 20. Kafile bşk Mümin Şener Ankara ve Eskişehir 41.kafile bşk Eskişehir merkez vaizi İsmail yıldırım.adana 18.kafile bşk İmran kılıç Isparta 4.kafile bşk İsmail keskin hocalarımız görevliydiler.canla başla görevlerini yerine getirmeye çalıştılar.rabbim hepsinden ve hacılardan razı olsun inşallah.
8 aralık cumartesi akşam yemeğinden sonra kafile bşk mümin Şener hocamızın önderliğinde tavafa gittik. İsmail kapısından girdik yeşil ışıktan niyetlenip tavafa başladık makamı İbrahim civarında tamamladık. Namazımızı kıldık zemzem içtik. Yine İsmail kapısından topluca çıktık. Son anda oradan ayrılmayı canım istemedi kafile bşk hocam biz kalsak olmaz mı dedim. Siz bilirsiniz serbestsiniz dedi. hüsniye hanımla aynı kapıdan giriş yaptık .tavaf ettik sonra beyti şerifi seyredebilecegimiz Osmanlı revaklarının altına oturduk.evden ayrılırken hatim dua emanetlerimiz vardı.onların hepsini beyti şerifi seyrede seyrede hediye ettik.geçen isimleri künyeleri ile ALLAH ccye arz ettik.her emanetin ihtiyaç sebebini söyleyerek.allahım ne olur lutfedi ver diye dua ettik. Her dua sahibini durumu kabenin siyah örtüsünü durumu ile çakışınca hüccacın tavafı orta asyada ki tusinami dalgaları gibi büyüyünce rabbimin rahmet kapıları sonuna kadar açılınca gönül alemlerimizde hiç duyulmadık haz ve muhabbet hasıl oldu.hüsniye hanımda sol dizimin dibinde aynı şeylerin farkında idi.bir müddet sonra silkelenip kendimize geldik.hemen aklıma kardeşim halil ibrahim geldi.hac görevinin geriye atılmayacağını kendisine emir vari bir stille söyledim.onun ‘tamam abi’ deyişleri bile bana az geliyordu.gönlüm ‘şimdi sen niye benim yanımda değilsin’ der gibi oldu.bana darıldı mı bilmiyorum.o heyecanla büyük kızım aliyeyi aradım.geniş dua çerçevesinin içine dahil ettiğimi söyledim.onlarda benim sağlık ve sıhhatime duada bulundular.o heyecanım hala yatışmamıştı. Havva teyzemi aradım, çocuklarına(ismailine, elifine, fatihine, haticesine, ümmühan’ı na) dua ettiğimi söyledim. Çok sevindi...
Vakit ilerlemişti. Gidelim sabah gelelim dedik. Aynı kapıdan çıktığımızı düşünerek yürüdük. Fakat ilk gördüğümüz yerler olmadığını fark edince yolun yanlış yerinde olduğumuzu anladık. Askere sorduk yine çıkaramadık... Sonra türk hacısıyla karşılaştık. Hanımıyla umre yapmışmış, Kütahyalılarmış.biz yine sıkılarak yolu sorduk misafiriz yolu çıkaramadık dedik.tarif ettiler bulduk.ikimizde bu ne biçim şey,olacak şey mi dedik. Hüsniye hanım bu iş Rabia tül adeviyyenin evine giren hırsızın çıkarken girdiği kapıyı bulamayısına benziyor dedi. Çünkü cenabı ALLAH bizim on yıldan beri hac mızıltımıza şahitti şimdi ben sizi beytime misafir etmişken sizler niye vefa borcunuzu ödemiyorsunuz der gibi olduğunu hissettik. RABBİM affetsin.
devamı yarın:) hayırlı günler
hayırlı cumalar:)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder